Strona Główna Unitra-Fan
Forum fanów zjednoczenia UNITRA

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Daniel22
Pią 16 Lip, 2010 13:10
WieĹźa Radmor 5500
Autor Wiadomość
RadmorFan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Kwi, 2010 19:07   Wieża Radmor 5500

Zestaw wieżowy produkowany od 1991 roku do końca roku 1993. W stosunku do wieży 5400 posiadał on standard Polski (szerokość 440 mm),o standardach europejskich, które w rzeczywistości wynosiły mniej niż 440 mm. Wieża ta nie jest "mocno" związana z 5400, gdyż tylko CD i magnetofon były podobnej konstrukcji. Wzmacniacz to już zupełnie inna technologia niż 5410/5411/5412. Wydzielony z zestawu został tuner (dwie wersje). Korektor graficzny został zbudowany w oparciu o wyłącznie elementy dyskretne (nie jak poprzednik na scalonych wzmacniaczach operacyjnych). Panele przednie zostały wykonywane z tworzywa sztucznego (niektóre elementy prototypowe posiadały jednak aluminiowe frezowane panele przednie. Nie było możliwości pracy z zegarem (timerem) jak to było w wieżach 5400, 5502, 5502A i 5502B.
Błędem też jest uznawanie, że wzmacniacz, tuner i korektor graficzny posiadały przyciski zapożyczone od wieży 5502, gdyż tylko CD i magnetofon miały takie przyciski. Jednak te wersje wchodziły w skład wieży 5502, a nie 5500.

Kolory też wieży to:
- czarny z białym wykończeniem,
- popielaty z czerwonym wykończeniem.

W skład wieży wchodziły elementy:
- A-5510,
- T-5520,
- T-5521,
- R-5530,
- D-5550,
- E-5570.

Wieża została zastąpiona w roku 1993 wieżą SSL 5502.
 
 
dlugi666 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Leszno
Wysłany: Pon 19 Kwi, 2010 20:55   

Borek nie przypadkiem
T-5520 i T-5521, a T-5522 był od zestawu 5502
 
 
 
RadmorFan
[Usunięty]

Wysłany: Śro 21 Kwi, 2010 00:26   

dlugi666 napisał/a:
Borek nie przypadkiem
T-5520 i T-5521, a T-5522 był od zestawu 5502


Pomyliło mi się ten T-5522 z T-5520. Na dniach jak będę dodawał nowe arty, to poprawię. Dzięki za wskazanie błędu.
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lip, 2010 23:24   

Cześć,
Cytat:
To jak w końcu jest z tymi datami?

Daty, potwierdzone, są zgodne z tymi, które podałem w poście poprzednio. Zestaw 5500 produkowano w latach 1991-1993 (w tym samym roku pojawił się w ofercie 5512).
Posiadam seryjny 5510, 5521, 5570 i 5550 z 1992 roku i 5530 z 1993.
Trudno jest jednoznacznie zinterpretować te zdania wyrwane z kontekstu (mam tu na myśli zeskanowany artykuł), ale pisząc o 1993 roku, autor miał na myśli zapewne zestaw 5502.
 
 
dydzio 

Pomógł: 75 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 1596
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 20 Lip, 2010 10:12   

Jaco napisał/a:
autor miał na myśli zapewne zestaw 5502.

Pudło!
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lip, 2010 11:27   

Cześć,
Dydzio, powtórzę prośbę, abyś wstawiał całe akapity artykułu. Wydaję mi się, że autor tego opracowania, które raczej należy nazwać ulotką informacyjną, miał na myśli rok wprowadzenia do sprzedaży. Powstał on conajmniej w 1992 (pracę mające na celu opracowanie i sprawdzenie nowego produktu nie trwają tygodnia), został skierowany do produkcji w 1993 roku. Takie są informacje od pracowników Radmoru (wśród autorów opracowania nie widać żadnego inżyniera z biura działu audiofonicznego), takie fakty potwierdza też spora liczba egzemplarzy z 1993 roku. Należy się też zastanowić nad sensem korzystania z tego typu źródeł. W załączniku umieściłem fragment artykułu z poczytnego wówczas miesięcznika "HiFi i muzyka", w którym zawarto informację o niejakim kondycjonerze we wzmacniaczu 5512B.
pozdrawiam
 
 
dydzio 

Pomógł: 75 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 1596
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 20 Lip, 2010 15:13   

Jaco napisał/a:
Wydaję mi się, że autor tego opracowania, które raczej należy nazwać ulotką informacyjną

Pierwszy raz widzę ulotkę informacyjną o rozmiarze 224 stron :)
Jaco napisał/a:
wśród autorów opracowania nie widać żadnego inżyniera z biura działu audiofonicznego

Z jednej strony masz rację, właśnie dlatego umieściłem właśnie tą stronę z autorami.
Z drugiej strony dział audiofoniczny w Radmorze nie istnieje (chyba, że mówimy o dziale serwisowym).
Jaco napisał/a:
miał na myśli rok wprowadzenia do sprzedaży. Powstał on conajmniej w 1992 (pracę mające na celu opracowanie i sprawdzenie nowego produktu nie trwają tygodnia), został skierowany do produkcji w 1993 roku
Ja nie interpretuję, ja podaję suche dane również wprost z Radmoru (generalnie wszystkie inne to przekaz ustny, nierzadko ubarwiony przez przekazujących jak i same źródła, a i pamięć bywa zawodna).

A w związku z tym:
Jaco napisał/a:
Posiadam seryjny 5510, 5521, 5570 i 5550 z 1992 roku i 5530 z 1993.
Czekamy na fotki backpaneli z numerami seryjnymi, a jakbyś miał karty gwarancyjne i/lub jakoś podbite instrukcje obsługi, to już w ogóle byłoby cacy.
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lip, 2010 15:52   

Cześć,
Cytat:
Pierwszy raz widzę ulotkę informacyjną o rozmiarze 224 stron :)

Chodziło mi o to, że jest to raczej opis historii firmy, bez dokładniejszego opisu technicznego urządzeń (wówczas pewnie objętność opracowania znacznie zwiększyłaby się).
Cytat:
Z jednej strony masz rację, właśnie dlatego umieściłem właśnie tą stronę z autorami.

Cieszy mnie, że wskazujesz źródło informacji, to pozytywne.
Cytat:
Z drugiej strony dział audiofoniczny w Radmorze nie istnieje

Nie istnieje, aczkolwiek kilku pracowników, w tym jeden inżynier wciąż pracują. Pamiętaj, że większość z nich, to elektronicy zajmujący się pierwotnie obwodami w.cz.
Cytat:
(chyba, że mówimy o dziale serwisowym)

To też jest cenne źródło wiedzy, pamiętać należy, że z chwilą, gdy jakiś produkt wchodził do produkcji, następował przepływ dokumentacji do serwisu. Egzemplarze, które nie przeszły pozytywnie badań odbiorczych, lub naprawy gwarancyjne, były właśnie tam
wykonywane.
Cytat:
generalnie wszystkie inne to przekaz ustny, nierzadko ubarwiony przez przekazujących jak i same źródła, a i pamięć bywa zawodna)

Tak, racja, ale skoro pracownik zagląda do dokumentacji serwisowej/produkcyjnej, to raczej trudno o pomyłkę. Nie chce nic ubarwiać, jak pewnie zauważyłeś jestem przeciwnikiem zbyt pochopnego ogłaszania czegoś unikatem.




Cytat:
Czekamy na fotki backpaneli z numerami seryjnymi,

Wporządku, jak tylko pożyczę aparat, to takowe wykonam. Mój 5550 i 5530 nie ma wprawdzie naklejek na tylnej części obudowy, ale zachowały się te, za przednim panelem.
Aby umilić czekanie, tutaj można zobaczyć A5512 z 1993 roku.

Cytat:
a jakbyś miał karty gwarancyjne i/lub jakoś podbite instrukcje obsługi, to już w ogóle byłoby cacy.

Jestem trzecim właścicielem mojego 5510, 5521, 5570 (przeszłość 5530 i 5550 jest nieznana, pochodzą z innego zestawu 5500), niestety któryś z poprzedników zachował sobie karty gwarancyjne i instrukcje (karty pomiarowej 5510 już chyba nie miały).
pzdr

[ Dodano: Sob 24 Lip, 2010 14:26 ]
Cześć,
Cytat:
zekamy na fotki backpaneli z numerami seryjnymi,


Niestety w moim zestawie zachowały się tylko numery umieszczone za przednimi panelami. Po dość długim czasie (zwłoka spowodowana m.in. brakiem aparatu cyfrowego), chciałbym Wam pokazać numer seryjny mojego korektora 5570. Jak widać pochodzi on z 1992 roku. Zdjęcia numerów seryjnych pozostałych segmentów, w miarę możliwości mogę wykonać po rozkręceniu ich (aktualnie tylko korektor jest rozkręcony).

Ponadto z artykułu trzeba usunąć stwierdzenia typu
Cytat:
(nie odcień jaki tam sobie zażyczycie, tylko popielaty).

bo to zakrawa na ironię.
Cytat:
Nie było możliwości pracy z zegarem (timerem) jak to było w wieżach 5400, 5502, 5502A i 5502B.

Zdanie mocno nie ścisłe. Można jedynie wspomnieć w opisie tunera 5522, że była możliwość programowania włączenia/wyłaczenia zestawu. W zestawach Radmoru nie było oddzielnie "timera", jak np w zestawach Diory (ZDZty produkowały te wynalazki).
Cytat:
Błędem też jest uznawanie, że wzmacniacz, tuner i korektor graficzny posiadały przyciski zapożyczone os wieży 5502, gdyż tylko CD i magnetofon miały takie przyciski. Jednak te wersje wchodziły w skład wieży 5502, a nie 5500.

Do wywalenia.
pzdr
Ostatnio zmieniony przez Jaco Sob 24 Lip, 2010 21:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Robert
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 15:20   

http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=1865
Ostatnio zmieniony przez Robert Czw 29 Lip, 2010 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 15:28   

Cześć,
Dziękujemy Robert za zdjęcia, które również potwierdzają początek produkcji na 1992, a nawet widzę u Ciebie egzemplarz z 1991 roku.
W związku z tym wydaje mi się, że początek produkcji możemy śmiało określić na 1991 rok.
pzdr

PS. Gratuluję ładnej kolekcji 5510. Możesz zamieścić więcej zdjęć? Posiadasz te komplety od nowości?
 
 
Robert
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 15:40   

Mam parę innych klocków z 91 ale chodziło tylko o rozwianie waszych wątpliwości . Więc nie widzę sensu w dalszym chwaleniu się . W każdym razie mogę napomknąć że nie wiem jak było z dostępnością ich w roku 91 w sklepach . Mój egzemplarz został zakupiony w sklepie firmowym przez osobę związana z ZR .
 
 
Jaco
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lip, 2010 15:46   

Cześć,
Robert napisał/a:
Mam parę innych klocków z 91 ale chodziło tylko o rozwianie waszych wątpliwości . Więc nie widzę sensu w dalszym chwaleniu się . W każdym razie mogę napomknąć że nie wiem jak było z dostępnością ich w roku 91 w sklepach . Mój egzemplarz został zakupiony w sklepie firmowym przez osobę związana z ZR .


Może napisz coś więcej o tym zestawie. Jakie są tranzystory w tym egzemplarzu z 1991 roku? W tych z 1992 masz darlingtony Philips'a?

pzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 10