Modyfikacja Bolero 200 |
Autor |
Wiadomość |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska

|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017 04:55
|
|
|
Czyli trzeba sprawę zgłosić, ktoś szuka jelenia |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
Chili

Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 304 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 24 Lip, 2017 11:28
|
|
|
To samo pomyślałem, czy w ogóle typ ma jakieś kolumny. |
_________________ ....brak "złotych" myśli ;) |
|
|
|
 |
Lukson

Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 48 Skąd: Chlewiska / Kraków
|
Wysłany: Pon 31 Lip, 2017 19:48
|
|
|
No ma... wiśniowo-carbonitowe :D
 |
_________________ Pozdrawiam damian3416 |
|
|
|
 |
SanJose

Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 30 Sie, 2017 17:52
|
|
|
No to czas odkurzyć trochę.
Deesemy (DT 250) wreszcie przyjechali, więc i pytania się narodziły.
Zwrotnica zamieszczona na poprzedniej stronie od B200 z DSM, faktycznie jest taka uboga? Jaką wartość ma kondensator C1?
O średnicy drutu cewki raczej mogę zapomnieć, bo wątpię że były takie szczegółowe informacje o zwrotnicy B200EX.
Rozumiem, że bezpiecznik z toru wysokotonowego nie będzie wykorzystany?
Jak ktoś ma informacje, a nie chce ich upubliczniać tu z jakichś powodów to proszę o PW. |
_________________
 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska

|
Wysłany: Czw 31 Sie, 2017 05:00
|
|
|
Pogadaj z Hurrim i na PW na pewno coś Ci doradzi i pomoże w kwestii zwrotnicy od B200EX |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
winniczek34
Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 239 Skąd: ZagoĹciniec
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018 13:53
|
|
|
Podepnę się pod wątek, jeśli można.
Posiadam Bolero 200 w standardowej, popularnej wersji, niestety okleina jest już trochę zmęczona życiem i planuję zlecić fornirowanie. Korzystając z okazji chciałbym trochę zmodernizować tony średnie i wysokie.
Po przeczytaniu kilku tematów jestem już głupszy niż wcześniej.
Kilka lat temu kupiłem GDWK 10/80/T i chciałbym je tutaj wykorzystać, schemat zwrotnicy do tego głośnika jest łatwo dostępny, oraz jakościowo powinno być bdb.
Waham się nad głośnikiem średniotonowym, mam do wyboru:
https://www25.zippyshare.com/v/o5jJxXbp/file.html
GTC 16/40/1 8ohm,
GDN 16/40/4 8ohm,
GDN 16/50/1 8ohm ProTonsil,
GDN 16/50/6 8ohm.
Do którego z tych przetworników najprościej będzie skopiować gotowy projekt zwrotnicy,
tak żeby dopasować pasmem do GDWK? |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018 14:32
|
|
|
Ale wszystkie przetworniki 8Ω, a ten 10/80T też masz 8Ω? Trochę się podział rozjedzie i to będzie słychać.
Pytanie co z oryginalnymi 15Ω średnimi jest nie halo? Wysokie rozumiem - piach, i to jest jak najbardziej do zmiany. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
winniczek34
Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 239 Skąd: ZagoĹciniec
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018 14:49
|
|
|
Wszystkie jakimi dysponuję na tę chwilę są 8ohm.
Oryginalne średnie 15 ohm są ok, jednak razem z GDWK je również chciałbym zmienić. |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018 19:01
|
|
|
Ale dlaczego?
Robiłem różne eksperymenty z tymi średnimi i masz dobre podstawy - polypropylen i gumę na górnym zawiasie. Można po eksperymentować z 16/50/4 i 16/50/6 z cewką w 15Ω. Trzeba trochę pozmieniać ale to jest do zrobienia.
Sam ostatnio baaaardzo często słucham na bolero 200 właśnie ze średnimi 15Ω i wysokimi tytanowymi 8Ω, gra to ....hmmmm mi wystarcza.
Napiszę tylko że miałem 8Ω średnie bez modyfikacji zwrotnicy i rozjechało się kilka rzeczy, po wstawieniu 15Ω gra to spójniej.
http://www.tonsil.za.pl/andante/SAM_8461.JPG
Generalnie jak już zdążyłem napisać trochę niskie pasmo traci poprzez FA kilka decybeli i nie ma co wsadzać bardzo efektywnych przetworników na resztę pasma bo zagłusza niskie tony. Szkoda że blisko nie mieszkasz bo byś posłuchał sobie to i owo u mnie. Ale gdybyś był w pobliżu to zapraszam.
Istotną rolę gra tu napęd. Raczej mocny musi być, no chyba że pomieszczenie male. Ostatnio generalnie słucham z magnetofonu i powiem że brzmi bardzo pięknie. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
winniczek34
Dołączył: 16 Lis 2010 Posty: 239 Skąd: ZagoĹciniec
|
Wysłany: Pon 16 Kwi, 2018 21:24
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, może kiedyś nadarzy się okazja na jakieś porównanie.
Czy dobrze zrozumiałem, zmieniłeś średniotonowy na GDN 16/50/4 15ohm oraz DSM 8ohm bez modyfikacji zwrotnicy?
Słucham głównie utworów instrumentalnych i męczą mnie te średnie i wysokie tony, napędzam Onkyo TX-7740, efekt jest taki że basu muszę odejmować, a wysokich dodawać..
Trochę inne mam priorytety finansowe, dlatego myślałem wykorzystać to co mam pod ręką, czyli zmienić na GDN 16/50/6 lub ewentualnie 16/50/4 8ohm i zaimplementować tam dodatkową zwrotnicę dla GDN i GDWK, niskie tony zostawiłbym tak jak jest.
No nic, może w maju znajdzie się odpowiednia para 15ohm, a GDWK na pewno zmienię. |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Wto 17 Kwi, 2018 17:44
|
|
|
No ja mam w planach przeróbkę, rozmawiałem z Erykiem Smólskim nt. temat. Zrobił fajny projekt. Ale to poparte zostało jego badaniami.
Gdybyś chciał średnie w 15Ω ach to odezwij się na pw. Mam pewien pomysł odnośnie przetworników |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
dajducz
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018 13:47
|
|
|
Czytam i czytam ten temat i aż mnie kusi aby pomóc moim bolero 200 w których ostatnio padł gdwk... przypadek?
Czy wykorzystanie schematu pod DSM wraz z oryginalnym gdn 16/40/4 15 Ohm ma sens? |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018 18:10
|
|
|
Wiesz są tacy co na bazie tych kolumn wraz z tymi głośnikami potrafią wykrzesać coś ciekawego, nawet teraz w sobotę będę ich słuchał, generalnie spotkanie będzie otwarte we Wrześni. Jak chcesz być to szczegóły podam na pw.
Mi osobiście oryginalny GDWK na poliamidzie nigdy nie podchodził, ale jestem ciekaw co autor przeróbek zmodyfikował w zwrotnicy, może nie będzie sypał piachem jak to ma w zwyczaju.
Co do wysokiego innego, można zestawiać jak się chce, trzeba jednak korygować różnice, górki, dołki - zwrotnicą. Zależy co kto lubi, DSM to ostre metaliczne granie ale idzie wysoko, nasz 10/80/19 to jedwab, miękkie granie ale tak wysoko nie idzie,
jedni lubią ogórki a inni ogrodnika córki. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018 19:21
|
|
|
Można kupić na allegro cewki 15 ohmowe do gdwk, nawet zamienniki lepiej grają od fabrycznych poliamidów w tym zestawie pod tą zwrotnicą - bo to jej wina. Poliamidy w np. Rapsodii 200 były bezkonkurencyjne przy tych z bolerUw. :) |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2018 19:26
|
|
|
Dlatego jadę z Erykiem zamienić kilka słów.
Moje mi odpowiadają. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
dajducz
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 18:22
|
|
|
no np. Tylko czeba je osadzić w plastikowym korpusie. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
dajducz
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 18:23
|
|
|
Właśnie też o tym myślałem, tylko żeby to zrobić precyzyjnie. |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 18:37
|
|
|
Tyle że to nie poliamid. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 18:54
|
|
|
I dlatego brzmi inaczej. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
d3zyy

Wiek: 20 Dołączył: 10 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 20:27
|
|
|
damian3416 napisał/a: | I dlatego brzmi inaczej. |
Jeśli to te cewki mam w swoich B200 to mogę powiedzieć, że brzmią duuużo lepiej niż oryginalne. :) |
_________________ Onkyo TX4500 MK1, Onkyo Integra A8670, Dual CS-502, Bolero 200, FX-Audio DAC-X6 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2018 23:47
|
|
|
Tak to cos takiego jak montowaliśmy. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Nie 19 Sie, 2018 12:32
|
|
|
Nie wiem kaj to wlepić ale spotkanie dotyczyło bolero 200, więc wlepiam tutej, mianowicie:
18 sierpnia we Wrześnie miało miejsce kameralne spotkanie porównawczo prezentacyjne, pod kątem przeróbek i przede wszystkim odsłuchu bolero 200, wersja EX oraz wersja Eryk S Concept, a było tak:
Pomieszczenie 17 m kw. zaadoptowane akustycznie w pełni profesjonalnie z pułapkami, wodotryskami itp, itd, w ogóle żadnych odbić nie było. Sprzęt, hmmm do tej pory nie wiem co to było ale grało zacnie na wszystkim, chyba jakaś wadia, zresztą sprzętem się mało interesowałem bo wolałem zestawy głośnikowe. Na sam początek poszły małe zestawy - właściciel nie kazał zdejmować maskownic (tu wprawiło mnie w zadumę że ma jakiegoś asa w rękawie). Po paru kawałkach byłem pozytywnie ustosunkowany do kolumn ale w dalszym ciągu nurtowało mnie co tam tak gra, wszelkie detale, scena, niskie tony na swoim miejscu tak jak powinno być (celowo nie napiszę co tam siedziało ale dam fotki z maskownicami, wyglądało jak marketówka, solidna marketówka - coś jak kiedyś robił tonsil dla selgrosa. To te na pierwszym planie (te pod ścianą były tylko jako statywy.
Po zmianie zestawów, przyszła pora na moje EXy, oj w porównaniu z wcześniejszymi niespodziankami, dźwięk EXów wydawał się nieźle napięty, ale wysokie bezkonkurencyjne, stwierdziliśmy ze jak na bolero 200 seryjne - no mozna to tak nazwać to brzmią całkiem rewelacyjnie w porównaniu do "masowej" wersji. Później zmiana wzmacniacza na onkyo wywołała konsternację bo było za" jasno" no i zaczęło męczyć. Czyto z CD czy to z tidala czy innych wodotrysków.
Na koniec ponowna zmiana, tym razem na białe bolero czyli gwóźdź programu no i tu zaskoczenie, główny atrybut - scena, oj ostro było i trzeba było przyzwyczaić słuch po EXach, ale 2-3 utwory i było pięknie a nawet trzeba było zdejmować wysokie bo było za dużo. Generalnie nie męczyły, słuchało się i słuchało, utwór za utworem i cały czas było ok.
na sam koniec zapięty został wzmacniacz klasy D autorstwa Eryk S Concept, takie małe jak paczka fajek, drewno było tylko po to by kable nie zsunęły go. Powiem że miałem wrażenie i nie tylko ja że zabrzmiał lepiej jak ta wadia, która wcześniej grała, takie moje subiektywne odczucie było. Generalnie było bardzo ciekawie.
Po powrocie do domu zaczęły się kolejne porównania ale o tym niebawem. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska

|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018 15:01
|
|
|
No i takie spotkania mają sens jak masz kilka wzmacniaczy, kilka zestawów i jednakowe pomieszczenie. Adaptacja akustyczna to podstawa, za miesiąc będę miał u siebie na testach basstrapy.
Klasy D też słuchałem w jeszcze mniejszym opakowaniu i powiem, że z palce w "de" wysterował A380.
Przy testowaniu kilku kolumn dobrze jest mieszać gatunkami, bo można się mocno zdziwić jak niektóre zestawy, które kaszanę grają np przy elektronice, zagrają przy vocal jazz albo alternatywnej. |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018 17:47
|
|
|
Przybył Dutkiewicz i zażądał jednego utworu na tych niespodziankach po czym stwierdził że sa ok bo w tym utworze jest jeden niuans, którego w złych kolumnach nie słychać, po czym zdjęliśmy maski. Dudek nie wzruszył się a autor wyjaśnił co i jak, ja lekko mówiąc trochę się zdziwiłem. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
tomi


Wiek: 48 Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 1541 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon 20 Sie, 2018 17:52
|
|
|
Jak to przy ślepych testach mózg głupieje. |
|
|
|
 |
dajducz
Dołączył: 16 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2018 10:21
|
|
|
dajducz napisał/a: | Materiał membrany to tkanina poliestrowa, po założeniu zdecydowanie na plus. Więcej szczegółów i bardziej naturalna barwa. |
Kiedyś to się jedwab nazywał ale nie mam danych czy dzisiaj robią wg. starych wytycznych. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
adam313890
Serwisant Konstruktor

Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 497 Skąd: Świdnik / Kraków
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2018 17:34
|
|
|
Tkanina poliestrowa? Może z z bluzy z pluszem pod spodem wytne krążki. Przecież to będzie miało dużą masę dość miękkie po impregnacji bo ma luźne włókno. Już lepiej laminat wstawić z tuby. To co masz na zdjęciu to jest jedwab |
_________________ Beta Sound electroacoustic company
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2018 19:45
|
|
|
adam313890 napisał/a: | Już lepiej laminat wstawić z tuby. |
Za sztywne, za duży rozrzut brzmieniowy, dziś tak fajnych laminatów jak kiedyś już nie robią.
Sprzedawca z ogłoszenia to po prostu Tonsil, to ich oficjalne konto na Alle. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska

|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2018 22:58
|
|
|
Dobry jedwab to za mało, liczy się też "napęd" a z tym w Tonsilu od 25 lat nic się nie zmienia, można nawet pokusić się o stwierdzenie że zanotowali regres. Wiem jak wygląda sprawa z rzekomo "nowymi " kopułkami w A380, 280 i Calipso ale ugryzę się w język. Wszystko papka dla mas.
Nie chcę kopać leżącego ale budżetowy Dayton DC28F-8 zamiata sprawę, tak samo Seas 27TDFC, nie wspominając o Seas Excel T25CF, którego z przyjemnością słuchałem, nie wspomnę o Visaton DSM 25FFL, który powstał prawie 30 lat temu. Straszna przepaść...
Kopułki to główny powód krytyki w stronę Tonsilu, bo midwoofery czy woofery to poziom godny pozazdroszczenia. |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2018 23:41
|
|
|
Dużo siedzi też w samym magnesie i tłumieniu pod kopułką którego nie ma.
Wsadziłem kiedyś cewke z tonsilu od 11/100 w magnes od Peerlessa z radmorów LS10 i to był zupełnie inny głośnik.
Sam drut też jest inny niż ten co był w starych kopułkach na licencji Pioneera np. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3376 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Nie 26 Sie, 2018 07:32
|
|
|
No bo by przetwornik był przetwornikiem muszą być spełnione minimum 3 warunki, pole magnetyczne - indukcja w szczelinie, drut na cewce, odpowiedni i na odpowiednim materiale oraz materiał kopułki.
Te stare laminaty z tub mam i powiem strasznie sztywne, Eryk twierdzi że robili błędy przy wypalaniu i nie dosyć że niosły do max 17 kilo, to cha-rka poszarpana jak piła do styropianu.
Wysokie rzeczywiście im nie wychodziły, ten 11/100 nawet nawet się zachowuje, ale trzeba do niego słuch przyzwyczaić od np w/w innych firm. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska

|
Wysłany: Nie 26 Sie, 2018 09:12
|
|
|
Zobaczcie jak ludzie nagminnie budują konstrukcje DIY oparte albo o 13stki albo 15stki Tonsila ale zestawiają to z innymi kopułkami, najczęściej Morel MDT29 lub tytanowy Seas 27TBFC/G, robią pomiary, ch-ki wychodzą płaskie jak stół i twierdzą, że wychodzą z tego kolumny takie, że szczęka opada. Wierzę im na słowo, bo nasze Midwoofery w stosunku cena>jakość biją większość renomowanych przetworników w podobnym lub nieco wyższym przedziale cenowym.
hurricanes napisał/a: | Eryk twierdzi że robili błędy przy wypalaniu i nie dosyć że niosły do max 17 kilo, to cha-rka poszarpana jak piła do styropianu.
|
to dlaczego nikt nic w tym kierunku nie robi? uważają, że wszystko jest ok? Nie czytają opinii ludzi? Przecież wystarczy wpisać frazę "wysokotonowe tonsil - opinie" i mają czarno na białym co ludzie o nich sądzą i w czym tkwi problem.
Kopułki to główny powód tego, że Tonsil dostaje łatkę kiepsko brzmiących zestawów, zwrotnicami chcą zniwelować ich słabe brzmienie ale tak się do końca nie da. To głównie kopułka nadaje charakter brzmienia całej kolumnie i od niej zależy jak brzmi całość. Moim zdanie marnuje się przez to potencjał niskośredniotonowców z Wrześni... |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 27 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2206 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 26 Sie, 2018 10:09
|
|
|
Ja czasami zastanawiałem się po odsłuchu 9/80 tego nowego na pomarańczowym laminacie pare lat temu, czy oni słuchają tych swoich wysokich w ogóle czy tylko patrzą na cyferki i szlaczki na papierkach. Wkładając takiego 9/80 w kolumnę w której być POWINIEN po 2 piosenkach wywaliłem cewkę wpizdu i zrobiłem sobie własną składaną z innych (starszych/lepszych) elementów - bez szelestu, bez kwiku, bez rezonansów, fajny normalnie grający wysoki. Cewka nowa z wyglądu ideał, wszystko sie zgadzało, karkas nomex, drut odpowiednia grubość (kolor już nie), laminat podobny, dystans + pianka takie same, różnicą do starego głośnika była szczelina zalana ferro, nie mniej jednak nie dało się tego słuchać.
Co do cewek na membrankach piankowych i samych głośników o nie opartych to ja mam 9/120 we wszystkich mildtonach 200 i jeszcze nic mu nie dorównało z tonsilu.
Jak ktoś chce pokombinować z magnesami to nowy gruby magnes do 9/120 kosztuje w tonsilu 15 zeta, cały obwód, można go zakładać do wszystkiego z 3ma gwintami. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
|