Altus "340" DIY |
Autor |
Wiadomość |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2020 15:06 Altus "340" DIY
|
|
|
Witam. Chciałem Wam się pochwalić moim projektem, który w sumie stał w zawieszeniu od 10 lat. Projekt jest w toku, więc będę dorzucał zdjęcia na bieżąco.
Kiedy miałem 14 lat zaczęły mnie jarać polskie samochody, jak i audio Unitry/Tonsila. Do tego stopnia, że dwa polskie bolidy obecnie posiadam, ale mniejsza z tym. Jeden z moich szkolnych znajomych przez pewien czas skupował z Allegro uszkodzone kolumny Tonsila, regenerował je i puszczał w świat. Pewnego dnia, gdy byłem u niego, zobaczyłem i usłyszałem Altusy 75, które zostawił po naprawie dla siebie. Urzekł mnie ich wygląd, z tymi aluminiowymi pierścieniami, oraz dźwięk tych kolumn. Słucham muzyki z lat 80/90 wczesnych 2000, i brzmienie altusów jak najbardziej do nich pasuje. Jak to dzieciak, od razu zapragnąłem takie kolumny, tylko w mocniejszej wersji 300. Wszedłem na allegro i wtedy życie mnie zweryfikowało: jako 14 letni dzieciak nie mogłem sobie pozwolić niestety na taki wydatek, nawet dorabiając po fuchach nie było opcji, żeby odłożyć na takie kolumienki. Na moje 15 urodziny mój Tata zrobił mi prezent, i w zaprzyjaźnionej stolarni zamówił mi według wymiarów skrzynki do Altusów 300. Byłem wniebowzięty. Posiadałem w domu zmęczone już życiem Mildtony 200. Plan miałem na początku dość głupi, patrząc z perspektywy czasu. Przerzucić wszystko z Mildtonów, razem z zwrotnicami w budy "Altusów", i ot będą altusy. Pierścienie sobie dokupię kiedyś. Życie jednak zweryfikowało: rozkręciłem Mildtony w międzyczasie, niestety popaliłem głośniki i rozkręcone poleciały na strych w pudłach. Obecnie mam 25 lat, trochę więcej siana w głowie, stałą pracę z dochodami, to stwierdziłem, że w końcu dokończę ten projekt.
Tak więc w skrócie plan na Altusy jest, aby zbudować kolumny wyglądem przypominające altusy 300, minimalnie je poprawiając tak, że zestaw głośnikowo/elektroniczny się ma prezentować tak:
Tonsil GDWT 9 8 ohm wersja CATH (Podobno eskportówka )
GDM 18/80
GDN 30/120 kameleonzielony z Zeusów
Zwrotnica Altus 300
Dlaczego 30/120? Przeglądałem internet, i wiele osób sobie chwali taką przeróbkę w Altusach, bass jest troszkę bardziej wyrazisty, a poza tym już jeden głośnik zakupiłem kilka lat temu, i tylko leżał w pudle nawet nie otwarty .
Obudowy względem oryginału troszkę się różnią wykonaniem. Są one zrobione z dwóch warstw. Pierwsza, wewnętrzna, warstwa jest zrobiona z surowych płyt HDF przy zachowaniu oryginalnych wymiarów skrzyń Altusów 300, na to z zewnątrz zabudowana jest 2 warstwa z płyt MDF. Obie płyty MDF I HDF mają grubość 2 cm, przez co kolumna będzie cięższa, ale też stabilniejsza. Budowa 2 warstwowej skrzyni wzięła się z tego, że klasyczne wiórówki Tonsila rozklejają się na rogach, a tak zrobiona konstrukcja spina całość, przez co będzie bardziej wytrzymała.
Poniżej wrzucam zdjęcia skrzynki. Druga i tak jest taka sama, to nie chciało mi się robić 2 raz tych samych zdjęć. Tylne ścianki są . Będą demontowalne żeby był dobry dostęp serwisowy . Mój tata który zna się dość dobrze na stolarce ma w głowie patent by tylną ściankę dało się demontować a przy tym była szczelna i nie wpadała w rezonans . Jak wyjdzie czas pokaże jak nie zda egzaminu to ją wkleimy .
Zakupione fabrycznie nowe zwrotnice od Altusów 300 . Powiem tak we wrześni musiał to lutować jakiś praktykant bo ja nawet mimo że nie jestem z wykształcenia elektronikiem to bym lepiej to zalutował . Nie dość że luty wyglądają na zimne to jeszcze końcówki cewek są nie oskórowane więc nie ma to prawa działać bo nie ma przejścia na tych punktach . Zwrotnica całą jest do rozlutowania cewki jak i wszystkie punkty do przelutowania a przelotki do kabli głośnikowych do lekkiego rozwiercenia i zastosowania grubszych przewodów .
Obudowy siadły na stalowych chromowanych nóżkach firmy PYLON wkręcanych na gwint M6 z filcowymi podklejkami . Od dołu zastosowałem podobną wbijaną nakrętkę jak była stosowana w frontach kolumn Unitry do przykręcenia głośników pod pierścieniami ozdobnymi .
Teraz mam kilka pytań do was. Czy posiada ktoś altusy 300 u siebie i był by mi w stanie zweryfikować te wymiary pod otwory na głośniki ? znalazłem w internecie temat i nie wiem czy jest do dobrze zmierzone a nie chcę na pałę wycinać otworów bo to już nie będzie odwrotu
2 pytanie czym wygłuszyć obudowy ? Rozbierając Mildtony 200 był filc a przeglądając tematy z starszymi Altusami byłą wata szklana w workach foliowych . Co użyć Filc , Piankę czy jednak tą watę? Jakiej grubości zastosować materiał i czy wygłuszać wszystkie ścianki razem z frontem ?
I jakie Bass Reflexy w końcu posiadają Altusy 300 bo ja już zgłupiałem i spotkałem się z 3 rozmiarami ich w internecie . |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2020 17:06
|
|
|
Jak już pisałem gdzieś, w nowych kolumnach potrafią się poobrywać przewody przy samej zwrotnicy, nie trzymają się tej szajsowatej płytki.
Płytka zwroty wygląda na totalny tani import. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2020 19:39
|
|
|
Na tych zwrotnicach które kupiłem to nawet wystają niedolutowane żyłki . Pracuję przy produkcji półproduktów (Trarafa i transformatory i inne ) do układów solarnych oraz maszyn które tą energię akumulują (ogólnie długi temat mniejsza o to ) w każdym razie gdybym sam takie luty zrobił na płytkach to by mnie z roboty wywalili a dział kontroli przez pół roku miał bekę ...
Doszły mi pierścienie do kolumieniek :)
Zamówiłem sobie reprodukcje naklejanego loga Altus na fronty oraz terminale na przewody wychodzące ze wzmacniacza na nakrętki . Nie dość że ciężej żeby wyskoczył przewód przy porządkach jak się będzie odkurzało to jeszcze grubszy przewód będę mógł zastosować ze wzmacniacza . Miałem oryginalne terminalne z tych rozebranych Mildtonów 200 ale właśnie nie chciałem przewodów zamontowanych na zatrzaski .
hurricanes napisał/a: | wytłumienie, daj owatę |
Kolego tylko mam pytanie jakiej grubości wybrać tą Owatę ? Widzę że dość dużo tego jest na allegro i nie wiem na jaką się zdecydować jaka będzie optymalna mniej 20 mm grubości tego wystarczy ? Już kiedyś właśnie widziałem jak chłopek budował sobie DIY Altusy 350 i widziałem taki właśnie materiał ale nie było powiedziane co to i się zastanawiałem właśnie
Tutaj ten filmik który znalazłem z tymi altusami zamieszczę ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=QS3xbWJ1l1Y |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Nie 29 Lis, 2020 20:04
|
|
|
No 200-kę owatę możesz dać, najwyżej później 2 raz obłożysz.
Kontrolą jakości w firmie zajmuje się właściciel więc co się dziwisz.
Za grubych kabli nie ma co dawać, nie wiem jakie masz odcinki między wzmacniaczem a kolumnami, ale 2,5 mm kw. to max, od biedy 4 ka to wydaje mi się przegięcie, można też sobie zrobić splotkę, kilka cienkich żył splatasz w warkocz dobierany i dajesz w oplot. Ja tak mam i jest ok. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2020 13:17
|
|
|
Przyleciały z Tonsila w końcu BRy nie wiem co kurier DPD odwalił bo szły ponad 2 tygodnie i do tego jeszcze przyjechał z nimi o 21 .
Doszły też reprodukcje emblematów nie wyglądają źle
W między czasie gdy czekam aż mój Tata znajdzie chwilę żeby wyciąć mi otwory pod głośniki zacząłem w programie graficznym robić sobie "naklejkę znamionową" Tak wiem 4 za gruba a 0 za cienkie to się poprawi tak samo jak i strojenie z "pupy" póki co to szybki szkic który zrobiłem w nocy po pracy w nie całe 15 minut myślę że jak spędzę trochę więcej przy tym czasu to będzie w miarę wyglądać ;-)
Za naprawę fabrycznie skopanych zwrotnic jeszcze się nie zabrałem myślę że w święta będę się z tym bawił tak samo jak i próbą regeneracji GDNów do Altusów 110 . |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2020 15:14
|
|
|
Ci powiem z doświadczenia ze to nie wina kurierów :))) |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Śro 16 Gru, 2020 18:48
|
|
|
Macfly napisał/a: |
Doszły też reprodukcje emblematów nie wyglądają źle
Obrazek
. | Jaki koszt takich suwenirów? Potrafio jeszcze co innego wyrzeźbić? |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020 02:27
|
|
|
Co do błyskotek troszkę drogawo .Altusowy Emblemat 28 zł szt. Tonsil 24 zł sztuka oczywiście trzeba doliczyć koszty wysyłki .
Ja brałem od tego gostka z Alledrogo trochę różnych emblematów ma więc może inne by dorobił jak by się napisało do niego albo zadzwoniło ale czy na pewno pojęcia nie mam.
https://allegro.pl/uzytkownik/SanczoPansa?string=logo&bmatch=dict20120-m-ctx-com-1-2-1203 |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020 15:33
|
|
|
Ładnie wykonane, ale coś takiego jest nielegalne panowie. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020 15:42
|
|
|
legalność opiera się na bezkarności, taka dzika kraina między dwoma rzekami w środku Eu. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020 15:46
|
|
|
Kiedyś chciałem żeby mi wykonali dywaniki do samochodu na wzór oryginalnych które mi się mocno zużyły, z logiem T-Sport Toyoty, i nigdzie, absolutnie nigdzie nie chcieli tego zrobić z logiem. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2020 15:48
|
|
|
automotive to bardziej ślizgi temat niż stare strucle z centrum kraju. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2020 00:09
|
|
|
A tam gadacie głupoty ja bez problemu dorabiałem emblemat 1.8 GLI 16V do mojego Poldka który fabrycznie występował tylko na jednym egzemplarzu samochodu i nie było problemu z dorobieniem na wzór oryginalnej 1.4 zmieniając tylko 4 na 8 tak samo z emblematem FSO ATU który występował tylko przez kilka miesięcy na Polonezach ATU ze względu na spór sądowy pomiędzy firmą ubezpieczeniową ATU a FSO ;-) Tak jak znajomy kupił sobie czarne dywaniki szmaciane z czerwoną nicią i wyhaftowanym logo FSO i napisem Polonez Caro tak że no nie powiedział bym czy to taki problem po prostu źle szukałeś ;-) Też mam na szybie przedniej reprodukcję naklejki przeciwsłonecznej z lat 90tych Heko Team i jakoś nikt nikogo nie skarży zwłaszcza Heko które do dzisiaj prężnie działa ;-) .
Sorrki za offtop ;-) |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2020 00:52
|
|
|
Nie gadamy żadnych głupot, po prostu jeden się przejmuje tym, a drugi ma to w dupie, i robi, tyle. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 32 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2020 12:31
|
|
|
No ładnego masz tego Poldka :)
To jest pakiet Orciari tak?
Fotele Inter Groclin?
1.8 to silnik z Rovera 75? |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2020 12:47
|
|
|
1. Tak
2.Tak szare welurowe z wersji wystawowej na Holandię
3. Nie wiem z jakiego Rovera ja go wyjąłem z innego Poloneza .
Ogólnie auto na pełnym wypasie jaki można było dostać w latach 90tych za dopłata z FSO brakuje mi do pełnego wyposażenia klimatyzacji i elektrycznie wysuwanego szyberdachu który mam w garażu ale waham się czy wycinać na niego dziurę. |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 32 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska
|
Wysłany: Pią 18 Gru, 2020 14:24
|
|
|
Tak to był silnik montowany w Rover 75, żwawa jednostka ;)
Jak wytniesz dziurę na szyberdach to zabezpiecz blachę, bo jak wiadomo w Polonezach nie był to mocny punkt a wycinając dziurę i pozbywając się "resztek" ocynku narażasz się na rudą :)
Ogólnie bardzo fajny Polonez, zawsze mi się podobały w pakiecie Orciari. |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Sob 19 Gru, 2020 00:00
|
|
|
allure09 napisał/a: | wycinając dziurę i pozbywając się "resztek" ocynku. |
Co ty za herezje piszesz Polonezy nie były nigdy ocynkowane a co do blacharki już w nim robiłem zobaczymy ile pożyje z oryginalnej blachy to w tym aucie tylko maska została . |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
allure09
streszczacz esbekowy

Wiek: 32 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 153 Skąd: Południowo Północna Polska
|
Wysłany: Sob 19 Gru, 2020 14:16
|
|
|
Macfly napisał/a: | Co ty za herezje piszesz Polonezy nie były nigdy ocynkowane |
Przepraszam, nie doceniłem FSO i tego, że nie dawali ocynku ;) |
_________________ Co masz zrobić jutro, zrób dziś a jutro zrób to jeszcze raz
 |
|
|
|
 |
Chili

Dołączył: 24 Sty 2014 Posty: 304 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2020 18:53
|
|
|
damian3416 napisał/a: | Ładnie wykonane, ale coś takiego jest nielegalne panowie. |
Nielegalne chyba tylko wtedy, jeśli to znak zastrzeżony. Myślę, że wcześniej nikt o tym nie myślał i napis bolero 200 nie narusza tu czyiś praw, choć mogę się mylić.
Inny przykład:
https://allegrolokalnie.pl/oferta/bolero-200-logo |
_________________ ....brak "złotych" myśli ;) |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2020 18:57
|
|
|
Chili napisał/a: | Nielegalne chyba tylko wtedy, jeśli to znak zastrzeżony. |
Tak, wszelakie znaki zastrzeżone i oficjalne loga, jeśli ktoś to respektuje to odmówi wykonania, jeśli ma gdzieś, to zrobi. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Pon 21 Gru, 2020 09:22
|
|
|
Czcionka inna, dziadostwo,
ktoś to kupuje? |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
d3zyy

Wiek: 23 Dołączył: 10 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Pią 25 Gru, 2020 11:23
|
|
|
O, a ja dalej szukam emblematów do B200. Ale widzę, że mając dostęp do bardzo zbliżonej do oryginału czcionki lepiej samemu wykonać projekt i zlecić wykonanie komuś kto ma dostęp. |
_________________ Onkyo TX4500 MK1, Onkyo Integra A8670, Dual CS-502, Onkyo DX-6730, Bolero 200, FX-Audio DAC-X6 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Wto 12 Sty, 2021 22:33
|
|
|
Temacik odświeżam troszkę ruszyło terminale zamontowane w tylnej ściance tak samo przody powycinane i BRy założone .
Niestety też się wkopałem zamawiając GDNy 30/120. Nie sprawdziłem wcześniej 2 głośnika i okazało się że jeden jest z starej serii matowy a 2 połysk w jakimś wieś brokacie i borykam się teraz co z tym zrobić głośników raczej już nie oddam bo minęło więcej niż 2 tygodnie od zakupu . Przez głowę mi chodzi pomalowanie głośnika w czarny mat bardzo lekką warstwą lakieru ale z 2 strony szkoda mi tego matowego a dokupywać 2 w połysku nie chcę bo po prostu mi się nie podoba.
 |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Śro 13 Sty, 2021 08:10
|
|
|
Nikt nie patrzył wcześniej że są różnice, pewnie obecna farba tańsza albo inny producent, dostępny.
Gdzieś mi mignęła teczuszka tego tworu, muszę sprawdzić co to za stara farba była. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Śro 13 Sty, 2021 13:26
|
|
|
Ano nie dość że wygląda gorzej to wykonanie jest jest gorsze stary jest równy śliski po malowaniu przy końcach membran a w nowym są wertepy od wystającego brokatu który nachodzi na kawałki zawieszeń . |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Śro 13 Sty, 2021 15:05
|
|
|
Jeden i drugi są nowe?
Mogłeś wziąć 30/120 na kobalcie. |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
Macfly
FSO car user/Tonsil User
Wiek: 27 Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 23 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: Śro 20 Sty, 2021 21:30
|
|
|
Oby 2 tylko leżały już pół roku więc nie mam ich jak oddać nawet nie wiedziałem że były wersje na kobaltach cóż może kiedyś mnie najdzie zeusy to zmienię GDNy ;-)
W końcu te kanciate pudła zaczęły przypominać Altusy ;-)
Do zamontowania mi zostały gwizdki , wygłuszenie środka , wklejenie tylnej ścianki i naprawa nowych zwrotnic od Tonsila bo jest naprawdę patologia ;/ .
[ Dodano: Nie 06 Cze, 2021 16:13 ]
Trochę czasu minęło. Praca, praca mało czasu, ale w końcu w długi weekend wziąłem się za Altusy i zrobiłem elektrykę w obudowach, jak i przelutowałem całą zwrotnicę. Zwrotka z Tonsila woła o pomstę do nieba. Cewki z ubitymi obudowami przywalonymi termoglutem, żeby nie było widać, termoglut, który się w ogóle nie trzyma płytki, brak przejść na cewkach, smarki i urywające się przewody pomiedziowane ...
Całe zwrotnice przelutowałem oskrobałem i poprawiłem cewki a wszystkie przewody wywaliłem kupiłem na metry linkę 2,5mm ponawiercałem płytki większym wiertełkiem i przepuściłem w całych kolumnach przewody miedziane 2,5 mm .
Zwrotnice to wolały o pomstę do nieba ...
Pęknięta obudowa cewki ...
Cewki odlutowane wyczyszczone termo gluty przyklejone mocną taśma Tessa do tego wpuszczone nowe przewody i przelutowane punktu lutownicze . Da się ? Da się ! Tylko dlaczego w sumie musiałem wszystko przelutowywać jak kupiłem gotową zwrotnice . Chciałbym wersję do złożenia od nowa samemu to bym kupił w elementach a nie całe z zdenerwowania złożyłem skargę e-mailową do Wrześni ale pewnie nic sobie z tego nie zrobią ...
Został etap wygłuszania i po wygłuszeniu wklejenia tylnej ścianki. Tyle nerwów co z czyszczeniem i wlutowywaniem wszystkich elementów z tych zwrotnic to nie miałem nigdy ... Aż niestety poddała się moja stacja lutownicza trzeba będzie zainwestować w nową albo spróbować obecną naprawić ... |
_________________ "Jest wygodny i bezpieczny , przyjaciel twój serdeczny z nim wygrywasz wciąż . Atuuu"
Prócz Unitry wariat z stajni FSO i FSM w zbiorach posiadam
1980 Polski Fiat 125p
1997 FSO ATU Orciari 1.8 GLI 16V
1997 Fiat 126 ELX 1.2 8v 75 |
|
|
|
 |
damian3416
Naprawiator

Wiek: 29 Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 2208 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: Nie 06 Cze, 2021 19:12
|
|
|
Gra nie warta świeczki z tymi kolumnami, tym bardziej na współczesnych głośnikach/elementach.
Szkoda Twojego czasu na budowę tego czegoś.
Do mnie wracały altusy 300 bo głośniki nie grały po wypakowaniu z pudła, kabelki odlutowane od zwrotnicy.
Gorszego chałupniczego gówna to już chyba nie dadzą rady wypuścić... |
_________________ Na cóż komu liniowe brzmienie, kiedy wieje nudą.
 |
|
|
|
 |
hurricanes


Dołączył: 23 Cze 2010 Posty: 3380 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2021 16:19
|
|
|
Sporo tych kabli tam, chodzi o długość, ciekawe jak to zagra.
To już chyba rzeczywiście prawda że sprzedają klientom detalicznym odrzuty produkcyjne, w sumienie ważna renoma, ważne wykorzystanie materiałówki w 100%.
damian3416 napisał/a: | Gorszego chałupniczego gówna to już chyba nie dadzą rady wypuścić... |
Nigdy nie mów nigdy. |
_________________ Człowiek jest wart tyle ile jego słowo.
 |
|
|
|
 |
|